Yle uudisti ilmeensä: "Viemme katsojat Ylen sisälle ja kameran toiselle puolen"
Yle uutisoi uudesta ilmeestään 18. huhtikuuta.
Yle on uudistanut kanavailmeensä ja värimaailmansa. TV1 on Suomen katsotuin tv-kanava, jolla nähdään muun muassa ajankohtaisohjelmia, viihdeohjelmia sekä draamasarjoja.
– Uusi kanavailme sitoo kanavalla nähtävät ohjelmat yhä paremmin ja näyttävämmin toisiinsa, ilme rytmittää ohjelmistokokonaisuutta, ohjaa katsojaa ja kuratoi sisältöjä. Ilmeuudistus tuo kanavan sisällöt lähemmäs katsojaa, ystäväksi olohuoneeseen”, TV1:n vastaava tuottaja Pentti Väliahdet kertoo Ylen tiedotteessa.
Ylen brändipäällikkö Janne Saarinen kertoo Ylen tiedotteessa, että TV1-kanavan ilmettä haluttiin raikastaa värimaailman ja musiikin osalta nykyisestä valoisampaan ja dynaamisempaan suuntaan.
Väri- ja äänimaailman lisäksi kanavalla muuttuvat ohjelmavälikkeet, kuten seuraavaksi alkavien ohjelmien listanäkymä sekä kanavaidentit, jotka kuljettavat katsojat seuraavaan ohjelmaan.
– Näkyvin muutos on kanavaidenteissä, joissa viemme katsojat Ylen sisälle ja kameran toiselle puolen, Janne kertoo tiedotteessa.
Ennen ohjelmia nähtävissä identeissä eli välikkeissä nähdään jatkossa laaja joukko Ylen työntekijöitä työssään. Mukana voi olla muun muassa lavasteiden rakentamista, savuavia autoja tai tekoneniä.
Kanavan sisällössä näkyy jatkossa aiempaa vahvemmin Ylen TV1-logo, ja myös kuuluttajakonseptia kehitetään.
– Kuuluttajat ovat keskeinen ja erottamaton osa kanavaamme. Kuuluttajakonseptimme uudistuu myöhemmin tänä vuonna. Tavoitteena on tuoda kuuluttajien persoonia enemmän esiin, kertoo Pentti Ylen tiedotteessa.
Tiedotteen mukaan uudistus on tehty pääosin yleläisten voimin talon sisällä muun muassa brändin, markkinoinnin, mediaosaston, designin ja tuotannon osaajien kanssa.
Yle on uudistanut ilmettään noin kymmenen vuoden välein, jotta kanavat heijastelisivat paremmin aikaansa ja puhuttelisivat katsojiaan.
Lähde: Yle